Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Můj bytař

Potkávám ho skoro denně. Bytového zloděje.                                                                                          


Toho, co na sklonku léta zazvonil u domovních dveří. Aspoň si myslím, že to byl on. Zeptala jsem se plastového sluchátka, kdo tam; sluchátko mlčelo... a tak jsem neotevřela. Ale otevřel nejspíš někdo jiný: za chvíli kdosi klepal u našeho bytu.
 
Na chodbě chlapík v modrobílém svetru: "Dobrý den, pani, já hledám Čonkovy, měli by tu někde bydlet," improvizoval.
 
Popřela jsem přítomnost kohokoli z rodu Čonků v našem domě a před pánem zabouchla dveře. A zamkla. Instinktu, ponoukajícímu mě zatarasit zamčené dveře pro jistotu ještě almarou a několika prádelníky, jsem odolala.
"Tak zavolej na policii," nedal se instinkt.
 
"Jo, na policii," odmlouvala jsem mu, "a co jim asi tak řeknu? Pomóóóc, honem přijeďte, mně u dveří zazvonil cikán?"*
 
Zavolala jsem choti.
"Zamkla ses? A kde je teď? Vidíš ho z okna?"
 
V domě bylo ticho. Na ulici pusto.
 
Než vrzly domovní dveře a do jarního sluníčka vyšli dva pánové - ten v modrobílém svetru nesl reproduktor, ten ve žlutém triku hi-fi věž. 
 
Schody k sousedům jsem brala po třech. Ze zbytků zámku čouhaly třísky.
Ještě jednou schody - z okna jsem oba pány viděla, kterak se procházkovým krokem ubírají prostředkem ulice, zabráni v srdečnou konverzaci.
 
Instinkt měl pravdu: konečně došlo i na "pomóooc, honem někoho pošlete... vidím z okna zloděje, kteří vykradli sousedy, ve Zvonkové ulici 11," žadonila jsem na operátorce tísňové linky a vztekala se sama na sebe, že jsem to neudělala už o těch pět minut dřív.
 
"Aha," odtušil ženský hlas, "a jak se jmenujete, kde bydlíte, co se přesně stalo? My vás zavoláme zpátky."
 
Hi-fi věž se volně vzdalovala po přehledné ulici, až mi asi po dvou stech metrech zmizela z dohledu.
 
Soused na pevné lince mě zapřísahal, ať se do jeho bytu skočím podívat, já odmítala vstoupit na místo činu a konejšila ho, že auto mu zůstalo, to že vidím nehybné.
 
Po chvíli zavrněl mobil, kdosi si ode mě nechal zopakovat všechny údaje a přislíbil: "Už tam jedou..."
 
Po dvaceti minutách zazvonila hlídka městské policie: "my jsme to tu projížděli, jestli je třeba nepotkáme... a kudy šli? Ne tamhletudy? Jak vypadali? Byli černí? Totiž... cikáni?" upřesnil otázku, když letmým pohledem zjistil, že slovo "černý" má u nás doma trochu jiné zabarvení, a odešel čekat na kolegy, kteří oštětečkují stopy.
 
Sousedi si nechali nainstalovat poplašné zařízení.
 
Zloději nebyli odhaleni.
 
Ale... já toho chlapíka v modrém svetru potkávám dál. Svetr teď v zimě vyměnil za bundu. Míjíme se na přechodu, stáváme za sebou ve frontě v supermarketu, jeli jsme spolu i tramvají (já měla na ruce dítě, on počítačový monitor).
A děláme, že se neznáme.
 
(Informovaný soused informoval policii. Víc už nemůže nic - on, ani já...)




Obrázek v perexu: http://www.freedigitalphotos.net/
Další články autorky: http://manzelka.bloguje.cz

Autor: Karíma Sadio | pondělí 11.1.2010 14:41 | karma článku: 22,00 | přečteno: 2116x
  • Další články autora

Karíma Sadio

Hanebnost Sira Nicholase Wintona

Nicholas George Winton se do povědomí světové veřejnosti zapsal tím, že v rámci dobrovolnických akcí na záchranu Židů a dalších ohrožených lidí na nacisty okupovaných územích zařídil v roce 1939 odjezd 669 dětí z Československa do Velké Británie.

26.12.2014 v 8:46 | Karma: 23,40 | Přečteno: 3894x | Diskuse| Politika

Karíma Sadio

Srdce temnoty

Středoafrická republika, dříve nazývaná Ubangi Šári, je proslulá množstvím hmyzu, který v ní žije. Za těchto okolností není divu, že střední Afrika přitahuje pozornost entomologů. Kolega bloger Martin Konvička není výjimkou. Poslední článek pana Konvičky se ale bohužel týká výhradně politické situace ve Středoafrické republice a je plný omylů a nepravd.

11.11.2014 v 8:01 | Karma: 13,12 | Přečteno: 753x | Diskuse| Politika

Karíma Sadio

Dva roky v zemi hrochů

O Mali se v médiích v poslední době hovořilo hlavně v souvislosti s pokusy Tuarégů a islamistů získat vládu nad regionem.

29.4.2013 v 9:32 | Karma: 7,90 | Přečteno: 535x | Kultura

Karíma Sadio

Chuděry singles!

Než se moderními médii zmatené třiceti- a víceleté ženy rozkoukají, ujede jim vlak. V mládí se to moc pěkně poslouchá i proklamuje: můžete si dělat co chcete, žádné pánské ponožky poházené po koberci, žádné nevhodné poznámky a nepříjemné otázky, máte čas sama na sebe, na práci, na zábavu. Za pár desetiletí z takových větroplašek ale budou opuštěné ženské bez rodiny, bez vnoučat a bez pomoci.

5.4.2013 v 20:32 | Karma: 19,83 | Přečteno: 2893x | Diskuse| Společnost

Karíma Sadio

Manželství a strach

Má žena, která se bojí, že jí manžel unese dítě do zahraničí, právo (a možnost) informovat úřady? Jak daleko smí taková matka zajít? Co je přijatelné právně... a co morálně?

4.8.2012 v 17:51 | Karma: 14,66 | Přečteno: 2610x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Arizonští poslanci zrušili 160 let starý zákon, který zakazoval potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

  • Počet článků 155
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2934x
Láska nedává nic než jen sebe a nebere nic, co sama nemá.
Lásce nic nepatří, ale ani ona nikomu nepatří.
Lásce totiž zcela stačí samotná láska.
Milujete-li, neměli byste říkat "Bůh je v mém srdci", ale raději říkejte "Já jsem v srdci Boha."
A nemyslete si, že lásce můžete určovat směr, protože láska, pokud jí stojíte za to, určí směr vám.
(Džibrán Chalíl Džibrán, Prorok)