Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hryhryhry

ach jak Vám závidím Vaše starosti

milé dámy,Sadio a Pekárková , ne že byste nebyly obdivuhodné ženy péra, to zase pr;-D;-D;-D

0/0
1.9.2011 2:14

nocenka

Tak

už to zkoušeli Němci/Rakušané a neuspěli, takže (doufám), že Číňané by dopadli stejně;-)

0/0
31.8.2011 9:53

Tuubeen

Re: Tak

No právě. Když Josef II. zavedl němčinu jako vyučovací jazyk, odstartoval národní obrození... tak co je nepochopitelného na tom, že ani jinde nestojí o vyučování v cizím jazyce? :-)

0/0
31.8.2011 19:14

SYETEY-KOTZOUR

zajímavý pohled na věc

ani sám nevím jestli souhlasím ale určité mě to nutí o tom přemýšletani sám nevím jestli souhlasím ale určité mě to nutí o tom přemýšletR^

0/0
30.8.2011 23:15

SYETEY-KOTZOUR

Re: zajímavý pohled na věc

opakování matka moudrosti. :-)

0/0
30.8.2011 23:17

Tuubeen

Re: zajímavý pohled na věc

já koukám, že dneska jste moudrý až nápadně! ;-):-)

0/0
30.8.2011 23:40

SYETEY-KOTZOUR

Re: zajímavý pohled na věc

mi začal mobil množit mé vlastní písmenka. Takový nechtěný distributor. Akorát nevím proč to kopíruje do stejného okna. Budu si s ním muset vážně pohovořit;-)

0/0
30.8.2011 23:44

IvaPekárková

hezký zamyšlení

-- jazyk a kultura jsou úzce propojené, svatá pravda. Není on celý ten kulturní mišmaš, ze kterého jde západním zemím se spoustou imigrantů v posledních letech hlava kolem, nakonec vinou angličtiny (francouzštiny, němčiny, případně holandštiny)? Ostatně, když mluvíš o čínštině -- JAKOU čínštinou by se na Moravě mluvilo? Mandarinsky, kantonsky, hokkiensky... ona ta mandarinština je, jaxem vyrozuměla, pro většinu normálních Číňanů tak trochu umělý jazyk, sjednocovací... No ale nebudu drzá.

+1/0
30.8.2011 21:34

Tuubeen

Re: hezký zamyšlení

Vím já, z jaké části Číny by byl náš ministr školství? :-) Ale no tak dobře, co tedy spisovná arabština, ta je jen jedna? ;-)

0/0
30.8.2011 23:03

Brutvann

No, hlavně je nepouštět do Evropy......

Tady by byli velice nespokojení, podpalovali by auta a drancovali obchody, jak by policie zastřelila v přestřelce  nějakého jejich  subnáčelníka přes drogy...... Ať si pěkně žijí v černé Africe a řeší si své problémy jak dovedou nebo nedovedou. Vzhledem k tomu, že prosperita společnosti závisí mj. ponejvíce na vrozené inteligenci populace, černá Afrika bude  vždycky na úplném konci peletonu. (Senegal - průměrné IQ populace je 66...)[>-]http://cs.wikipedia.org/wiki/IQ_and_Global_Inequality

+1/0
30.8.2011 20:46

Tuubeen

Re: No, hlavně je nepouštět do Evropy......

Ať je průměrné IQ populace jakékoli, já si vysoce cením i schopnosti rozpoznat hlavní (a možná i nějakou vedlejší) myšlenku jednoduchého psaného textu. Vaše poslední věta, soudím, v kontextu článku odkazuje k zamyšlení, jak by asi ve výsledcích testů IQ dopadla česká populace, kdyby testy skládala v čínštině.

+1/0
30.8.2011 23:06

Brutvann

Re: No, hlavně je nepouštět do Evropy......

Soudíte špatně:-):-)A nezamýšlejte se nad blbostmi.  Testy musí každý  skládat  v jazyce, který výborně  ovládá.. [>-]

0/0
31.8.2011 15:43

Tuubeen

Re: No, hlavně je nepouštět do Evropy......

Tak potom bych vám doporučila nastudovat něco o "cross-cultural effects on iq test performance" - dětské testy dělají někdy děti, které drží poprvé v životě v ruce tužku, testy dospělých se většinou dělají v úředním jazyce země, tedy v jazyce pro respondenta cizím. (Myslíte, že IQ testy jsou i v jazycích, které vůbec nemají oficiální psanou formu?)

www.iapsych.com/iqmr/fe/LinkedDocuments/lynn2010.pdf

Mimochodem, troufla bych si říct, že velmi dobře ovládám angličtinu. Přesto, kdybych měla dělat test inteligence v angličtině, nedosáhla bych nejspíš ani těch hodnot lehce pod 70, které obvykle mívám. ;-)

+1/0
31.8.2011 18:21

Don don

no

ten chalífa by se měl dovzdělat. Každé kuře ještě před vylíhnutím zub má. Je to tzv vaječný zub a slouží k lepšímu proražení skořápky.

0/0
30.8.2011 18:49

Tuubeen

Re: no

Popravdě, (mea culpa), on možná řekl "dokud slepice nebudou mít zuby" - použil slovo "ganaar", což je velké kuře nebo dospělá slepice a vaječný zub nemá ve wolofštině pravděpodobně sémanticky se zuby nic společného (ne že bych znala wolofský název vaječného zubu! ;-)).

0/0
30.8.2011 19:48

SYETEY-KOTZOUR

Re: no

tak to máme společné. Ani já to nevímtak to máme společné. Ani já to nevím;-)

0/0
30.8.2011 23:21

Tuubeen

Re: no

No já ani nevěděla, že má kuře vaječný zub (NATOŽ jak by se to řeklo wolofsky). Aspoň vidíte, k čemu jsou ty diskuse dobré! ;-)

0/0
30.8.2011 23:39

Camino.

Snazime se to denne sledovat

a myslim, ze jste to vystihla R^

0/0
30.8.2011 18:06

Tuubeen

Re: Snazime se to denne sledovat

Vlastně jsem asi ještě měla zmínit, že kupříkladu v Nigérii jsou na tom ale žáčci světských škol líp - nezahajují školní docházku v cizím jazyce, první ročníky probíhá vyučování v lokálních jazycích.

0/0
30.8.2011 19:52

IvaPekárková

Re: Snazime se to denne sledovat

K. se učil v angličtině od první třídy. A když se děti na školním dvoře mezi sebou bavily "vernacular", dostaly bambusovou holí. Bylo to v 80. letech v tehdejším státě Bendel.

0/0
30.8.2011 21:27

Tuubeen

Re: Snazime se to denne sledovat

No vidíš, a nás ještě v jednadvacátém století učili, že v Nigérii se v prvním ročníku vyučuje v místním jazyce, v dalších v nějakém velkém jazyce a angličtina se z jazyka vyučovaného stává vyučovacím až postupně. Nemůžu ovšem vyloučit, že "první třídou" myslel pan profesor to, kam chodí ty tříleté děti.

0/0
30.8.2011 23:00



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.