Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Egerie

Vy jste ten blogerský víceboj teda rozsekla

šalamounsky ;-);-DR^.

A ještě se tuším neprobírala varianta, jestli když OBA rodiče jsou velmi spokojeni (páč třeba furt zhuleni), jestli může být dítě spokojené. A podvarianta - je-li dětí více, jestli může být část dětí spokojená a část nespokojená v takové roďce ;-D...

+4/0
29.6.2012 14:22

p_c

Pěkný článek

S článkem souhlasím, napsala jste to dobře a souhlasím s tím. Myslím, že můj článek byl o něčem trochu jiném, než píšete Vy a jiním, než psala paní Chvílová. Někde jsem psal, že dítě spokojenost rodiče stejně vycítí, v tom jsem s Vámi zajedno. Jenže ona spokojenost i nespokojenost mají mnoho složek. Můžeme být nespokojení s bydlením, finanční situací. Toto jsou typy nespokojenosti, které na děti přenášet nemusíme, jsou věci dospělých, které nam dělají starosti a lze od nich děti izolovat. Samozřejmě, Například pláči, smutku, depresi se někdy ubránit nedá a to před citlivým vnímavým dítětem neschováme. Řešení pro takové případy vidím tři. 1. snažit se odstranit příčinu tohoto stavu, 2. léčit se léky a přijmout pomoc okolí, 3. tolik si to nebrat, naučit se hodit apson na chvíli, kdy jsem s dítětem, problémy za hlavu a neřešit je. Nejsem žena a nedokážu se dobře vcítit do pocitů způsobených například hormonálními změnami. Při střídavce je i má situace jiná, mohu odpočívat. Karma a díky.

0/0
28.6.2012 17:15

p_c

Re: Pěkný článek

Jinak díky za prolinkování, Váš článek jsem prolinkoval samozřejmě také, pro lepší orientaci čtenářů. Přeji Vám, aby se Vaše diskuse nestala rejdištěm mých nepřátel.

0/0
28.6.2012 17:22

astrudina

Re: Pěkný článek

rejdiště mých nepřátel -tedy to je bomba!;-D;-D

No především neotevíráte diskuse, takže vám žádný diskutující (ve vaší terminologii - nepřítel) ani "rejdit" nemůže...8-o

+4/0
29.6.2012 1:00

Tuubeen

Re: Pěkný článek

Ale zato pak my,  kteří tam rejdit nemůžem, musíme psát rovnou reakční články. ;-)

+1/0
29.6.2012 15:03

Tuubeen

Re: Pěkný článek

Děkuji za reakci. Ano, vím, že to nebylo přesně totéž. Jen mě u vás zaujala ta část, kde naznačujete, že i nespokojená matka může vychovávat spokojené dítě - přiznávám, má s tím co dělat hlavně to, že se posledních pár měsíců intenzivně zabývám rodinami v nestandardní situaci, kde jeden z partnerů (většinou, ale ne vždy žena) prožil trauma, je v silném stresu a nejistotě a často musí předefinovat svůj pohled na manželství i životní hodnoty - a zákonitě, i když okrajově, se tedy dozvídám, jak v takové situaci fungují rodičovské funkce člověka trpícího, byť skrytě, úzkostí, nízkým sebevědomím, dezintegritou osobnosti, pocity viny apod. Výpovědi i dospělých dětí ukazují, že i když se rodiče před nimi tvářili "jakoby nic", děti celou dobu věděly, že něco není v pořádku. Proto tedy ten článek.

+2/0
28.6.2012 19:31

astrudina

Re: Pěkný článek

no myslíte matek Češek, které si vzaly muslimy z Afriky... řekněme si to na rovinu, že..

+2/0
29.6.2012 0:57

Tuubeen

Re: Pěkný článek

Když vidím ten Váš upřímný zájem, nemohu Vám tajit, že myslím matek a otců převážně Američanek a Američanů (bez výjimky mormonů), Švýcarek a Švýcarů a Němek a Němců. 

Jestli si myslíte, že manželské krize a nepohoda z různých důvodů se týkají jen kulturně a nábožensky smíšených manželství a ostatním se vyhýbají, jste šťastná osoba a já doufám, že Vám ta víra vydrží...

+2/0
29.6.2012 12:57

lesicatko

Celkom dobré, len

"Malé děti, jejichž matky byly v těhotenství a krátce po porodu vystaveny velké stresové zátěži, jsou více ohroženy diabetem."

.

 Silné tvrdenie,ktorým typom ? Ak DMI , tak toho je najviac na severe Europy, ak DM2, tak ten exploduje u detí hlavne v USA..

No a pokiaĺ viem ani v decakoch, ani pri deťoch z generlnych súhlasov pori adopcií, sa zvyšený vyskyt DM I neprejavil, čo by bola asi prave tá najcitlivejšia skupina na stres...

+2/0
28.6.2012 15:47

p_c

Re: Celkom dobré, len

Zajímavé také je, že se prý ženám, vystaveným depresím rodí alergické a astmatické děti

http://www.osel.cz/index.php?clanek=1320

0/0
28.6.2012 17:33

Tuubeen

Re: Celkom dobré, len

To jsem nezmínila úmyslně - podle některých jde totiž o to, že nejen alergie a astma jdou ruku v ruce, ale že jsou i (dědičně) spojeny s depresí - tedy vlastní děti depresivních matek častěji trpí astmatem, ale osvojené děti depresivních matek nikoli...

+1/0
28.6.2012 19:21

Lumpíí i po banánu 8

Re: Celkom dobré, len

souhlas, život v minulosti taky nebyl peříčko, to by musel být diabetes tehdy častější než rýma. Myslím, že diabetes spíš souvisí s těmi náhražkami, co jíme, asi nejvíce škodí glukózový sirup z kukuřice (masově přidávaný snad do všeho Rv)

Stres samozřejmě vyvolává choroby, ale spousta lidí je pod "umělým stresem", tím myslím, že si ho vyvolávají sami. Neumí si říci "nějak to dopadne" ( a taky to podle mé zkušenosti opravdu nějak dopadne) a rozvrtávají neustále problémy do větší a větší hloubky, až je to zavalí :-/

+2/0
28.6.2012 17:50

udernikudrik

Re: Celkom dobré, len

souhlasím.v životě je nejdůležitější včas rozeznat na co se dřív vy...t;-)

+1/0
28.6.2012 19:11

mamina2

Re: Celkom dobré, len

Do čeho všeho se přidává glukózový sirup z kukuřice?

0/0
29.6.2012 9:20

lesicatko

Re: Celkom dobré, len

Neviem, či nebola myslená fruktoza z HFCS / High-fructose corn syrup /

http://en.wikipedia.org/wiki/High-fructose_corn_syrup tam mali Američania štúdie, že vyvolava obezitu - a s tým spojenú cukrovku II typu - ale po čase tú obezitu z neho a tým aj cukrovku II typu vylúčili - ako inak, vedeckými štúdiami :)

Alebo je potom myslené toto http://translate.google.sk/translate?hl=sk&langpair=en%7Csk&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Corn_syrup&sa=X&ei=02jtT7WCHaSj4gS96_H_DQ&ved=0CH4Q_RM , každopadne nič z toho nevyvolava cukrovku II typu. Pri cukrovke I typu doteraz presne nevieme. Dole som dal  zaujímavú korelaciu medzi nedostatkom slnka / a tým vitamínu D / a cukrovkou I typu, ale jednoznačné ani to nie je...

Stres je tiež jeden z nožných spúšťačov, to má autorka pravdu...

+1/0
29.6.2012 10:46

mamina2

Re: Celkom dobré, len

Stres je jedním z podezřelých spouštěčů, ale stres u toho postiženého.

A pokud jde o ten glukózový sirup, pokud je mi známo, mnohem podezřelejší ze zvýšení rizika cukrovky II. typu je prý tučná strava, ne sladká. U cukrovky I. typu byly různé hypotézy, ale zase pokud vím, žádná nebyla potvrzena.

A hlavně, já jsem se ptala, jak někdo přišel na to, že do všeho se cpe glukózový sirup z kukuřice. Nemám pocit, že by ve většině potravin, které konzumujeme, něco takového bylo.

0/0
29.6.2012 10:52

Tuubeen

Re: Celkom dobré, len

Nevím, jen jsem se to kdysi kdesi dočetla a teď jsem na první pokus

http://www.medicina.cz/odborne/clanek.dss?s_id=6653&s_ts=40066,0169675926 

našla toto: "Výsledky studie ukázaly, že stres matky zvyšoval riziko autoimunitního diabetu u dětí ve věku 2,5 roku téměř třikrát.

Vědci uvedli, že tyto výsledky lze vysvětlit zvýšenou hladinou kortizolu způsobující inzulinovou rezistenci a následnou destrukci beta buněk Langerhansových ostrůvků pankreatu a u geneticky predisponovaných dětí autoimunitní diabetes."

+1/0
28.6.2012 19:23

lesicatko

Re: Celkom dobré, len

To je možné, príčina diabetu I typu je nejasná a zda sa multifaktoralna, ale oveĺa väčší vplyv majú uplne iné faktory, to prvenstvo Fínska v DMI je vysvetĺované takto :

"Medzinárodné rozdiely vo výskyte cukrovky typu 1 sú azda najvyššie zo všetkých neprenosných ochorení. Ročný výskyt nových prípadov diabetu 1. typu je najnižší v Číne, 26-násobne vyšší v Pensylvánii (USA) a viac ako 50-násobne vyšší vo Fínsku. Existencia ochorenia má teda pravdepodobne súvislosť aj s vitamínom D, ktorý vzniká v ľudskej koži pôsobením ultrafialových (UV) lúčov."

"Preto fínski lekári podávali viac ako 12 000 deťom 2 000 IU vitamínu D denne a zistili, že riziko vzniku diabetu 1. typu sa u nich znížilo o 80 % .V južnom Švédsku, kde je viac slnečných dní, podávali tehotným matkám vitamín D a A a zistili, že ich jednoročné deti neboli diabetom ohrozené"

http://www.dia.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=387:diabetes-slnko-a-vitamin-d&catid=4:oko-odbornika&Itemid=5

Teda ani nie tak stres...

+1/0
28.6.2012 22:16





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.