Diskuse

Neměla jsem se narodit

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

veš na pleši

26. 10. 2011 17:05
Úžasné.

I já jsem se narodila rodičům nedlouho před čtyřicítkou, jako jejich první dítko. V době, kdy byly zvykem osmnáctileté nevěsty a dvacetileté maminky. Dnes je mým rodičům sedmdesát a nemám pocit, že bych o něco přišla. A nemyslím, že by to byl zas takový úkaz, ženy, které byly v mamčiném věku, také v porodnici ležely, jen porodily třetí či čtvrté dítě kvůli nedostatkové antikoncepci. A já? Je mi 33, jsem dlouho vdaná a zajištěná, po dítěti netoužím, žádné pudy se nedostavily, nevím proč. Možná je to u nás v rodině obvyklé. Když přijde touha ve 40, pokusím se o těhotenství ve 40. Když to nepůjde, nepůjde. Mám snad mít nechtěného potomka teď a dávat mu to znát, že není vítaný? Jen proto, abych nebyla stará matka a nelitovala? Kdybych naopak dítě měla a litovala, bylo by to mnohem horší...

0 0
možnosti

jita

29. 9. 2011 17:05
Děkuju

Nejsem kariéristka. Muže jsem hledala dlouho. Bylo 33, když jsem konečně potkala toho pravého a o rok později jsme se začali snažit o potomka. Bohužel neúspěšně. Teď je mi 40, prošla jsem si kdečím  a děcko stále nemáme. Přesto se nevzdávám naděje.  Poslední dobou po přečtení zmiňovaných článků a reakcí pod nimi jsem trochu zakolísala. Ale Váš článek mě pohladil.

Vím, že jsem schopná děti porodit a vychovat a možná lépe než ty co si sednou ke kávičce, jedno děcko bere lopatkou druhé po hlavě a ony se baví mezi sebou a co dělají děti nevnímají. Nebo takové, co usadí plačící dítě do ohrádky a samy si sednou před tv. A nebo takové, co řeknou dětem pořídím co můžu, sama se omezím, ale mě bylo líto, že jsem jako malá nedostala všechno co se mi líbilo a tak to nebudu dělat dětem a děti potom chodí a říkají chci tohle, chci tohle...

  V

1 0
možnosti

Svatej Utřinos

27. 9. 2011 22:20
Úúúúžasné a karma!!!

Také mě fascinuje, jak spousta lidí určuje "tradice" a "normu" potažmo "normalitu" tím, co zná jen ze své současnosti. Nadzvedávají mě ze židle názory typu: není "normální" bydlet v jednom domě s rodiči nebo příbuznými, není normální mít více než 2 děti... Nebo: přece se o babičku nebudeš starat doma, v pečovateláku (nebo LDN) dostane odbornou péči, kterou ty jí nemůžeš zajistit, nemůžeš nutit starší dítě, aby se staralo o to mladší... Proboha, vždyť tyhle modely fungovaly spolehlivě tisíce let a až moderní doba je změnila a kam jsme to s rodinou a rodinnými vztahy dopracovali...

2 0
možnosti

ladyevil_cz

15. 9. 2011 19:04
Bingo,

dear Tuubeen R^

0 0
možnosti

Eva_Pallotto

14. 9. 2011 10:21
přesný

R^

0 0
možnosti

14. 9. 2011 8:01
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

Politicky korektní lež

13. 9. 2011 23:12
celkem souhlas

ale podle mne není hlavní problém kondice matky, ale riziko postižení plodu. A to je u starších matek větší.

0 0
možnosti

Tuubeen

14. 9. 2011 1:58
Re: celkem souhlas

To ano. Ovšem také je (v ČR)  hojně využívaná možnost testů a ukončování těhotenství, která se ukáží býti v nepořádku. Kdesi jsem četla, že právě kvůli screeningu máme jeden z nenižších výskýtů VVV...

0 0
možnosti

Martin Kavka

13. 9. 2011 21:30
O stredoveku a treba I staroveku se toho povida

Z kronik je vsak videt, ze mnohe zeny mely dite v pozdejsim veku. Viz. Eva Rozmberska, sestra Petra Voka. Bohuzel, dnes se vice da na media a pop psychology, pop sexuology a lidem se tak bere jejich moznost vlastni svobody. No preci to nejde, kdyz v novinach to psali jinak

0 0
možnosti

Paeris Kiran

13. 9. 2011 22:19
Re: O stredoveku a treba I staroveku se toho povida

taky ovšem adekvátní množství lidí umíralo na epidemie, války a podobné... takže dlouhodobě byla populace více méně v rovnováze s dostupnými zdroji.

To se ovšem změnilo s nástupem moderní medicíny... a řekneme to na tvrdo -velmi dlouhých období míru v Evropě (v podstatě bezprecedentních)

Tehdejší populční přírůstek by byl dnes v pravdě sebevražedný.

0 0
možnosti

ctvrta.sudicka

13. 9. 2011 20:43
:o)

Celkem fajn článek:o)

0 0
možnosti

Andri

13. 9. 2011 20:26
...

diky :-)

0 0
možnosti