Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak se vyhnout placení nájemného - inspirace Druhá

Ta rodinka byla sympatická už na první pohled – mladý pár a miminko, plánovali, jak se zařídí.

"Ale, přece jenom, víte... kdyby to nebyl problém... my bychom ten byt potřebovali vybavený, dalo by se to nějak udělat?"

Rodina Druhých zapůsobila na mě i na Lenku (realitní kancelář jsme tentokrát raději vynechaly). Byt dostal moderní nábytek dynamických tvarů a Druzí se stali nájemníky.

 

Lenka odletěla zpátky za manželem a já jsem se za nějaký čas odstěhovala z Prahy.

 

Proti Druhým nemohl nikdo říct křivého slova – sousedi v domě si je pochvalovali, a když se Druzí náhodou opozdili s placením nájemného, dali vědět předem.Nájemné ostatně platili trochu nezvykle  - někdy o trochu později, jindy celé měsíce dopředu – ale vždycky spolehlivě.

 

Idyla vydržela dva roky.

 

"Dobrý den, tady Druhá," ozvalo se ze sluchátka koncem minulého roku "jen bych vás chtěla poprosit o novou smlouvu, ona ta stará už končí."

 

Napsala jsem novou smlouvu a poslala ji na adresu Druhých. Paní Druhá mi obratem volala, že potřebuje u smlouvy jiné datum. A paragraf o trvalém pobytu.

 

Dokument jsem přepsala a čekala, až mi ho (podepsaný) paní Druhá pošle zpátky. A čekala jsem, a čekala. Taky na nájemné.

 

Když nic z očekávaného dlouho nepřicházelo, zatelefonovala jsem sama.

"Vy jste tu smlouvu nedostala?" podivil se telefon koncem března. "Já vám ji posílala už dávno, hned jak mi přišla... Jo, ten nájem! Vím, vím, právě se ho chystáme zaplatit, do příštího týdne to máte na účtě. Tu smlouvu teda pošlu znova, jo?"

 

A o měsíc později:

"Moc se omlouvám, ale víte, my ty papíry nemůžeme najít. Byla byste tak hodná a poslala nám je ještě jednou? ...Nájem ještě nepřišel? Že by? To je divné, posílali jsme ho už osmého... Asi se to někde zatoulalo, prověřím to v bance. A ten přeplatek z vyúčtování, ten jste nám už vracela? ... No ale tak je to ve smlouvě, že se přeplatek bude vracet na účet," byla veškerá žoviálnost z hlasu paní Druhé  najednou ta tam.

Paní Druhá měla bohužel pravdu. Podle smlouvy nešlo přeplatek použít k úhradě jiných pohledávek.

 

Peníze jsem vrátila, a když jsem se koncem května znovu chystala urgovat dlužné nájemné, ozvala se mi paní Druhá sama.

Sdělila mi, že v Lenčině bytě ona ani její rodina nebydlí už od prosince. Museli se odstěhovat, protože můj přístup byl skandální: ani novou smlouvu jsem jim neposlala (v tom okamžiku paní Druhé nejspíš došlo, že smlouvu jsem posílala doporučeně a možná o tom mám doklad, takže se opravila) "teda poslala, ale pak jste ji jako nedostala, žejo," přeplatek záloh jsem vrátila pozdě a vůbec, v tom bytě se nedá žít.

 

"Tak mi řekněte, kdy a kde vám můžu předat klíče," otázala se paní Druhá tónem šéfové, která právě na hodinu vyhazuje opilého zaměstnance.

 

Chtěla jsem se ještě ujistit o tušeném: "A kdy zaplatíte to nájemné?"

 

Paní Druhá nezklamala: "Jaké nájemné? Přece jsem vám jasně řekla, že od prosince už tam nebydlíme. Za loňský rok jsme vám už všechno zaplatili."

 

"Víte co, tak o tom si snad radši promluvte s paní majitelkou," doporučila jsem jí.

 

"Já s ní nemám o čem mluvit. Byt máte uklizený a jestli si ty klíče nepřevezmete, hodíme vám je tam do schránky a basta," štěkla na mě paní Druhá a zavěsila. Hodinu nato už její číslo nefungovalo.

 

Když jsem o týden později - před svědky, jak velí nájemní smlouva – otevřela ten nepředaný byt, překvapil mě pohled na olezlou kuchyňskou lavici a otrhanou a prosezenou sedací soupravu, které by byla ozdobou každého smetiště a které Druzí v Lenčině bytě "zapomněli". Původní nábytek, byť otlučený a zašpiněný, sice zůstal na svém místě, ale dovedně naaranžované ulámané nohy kuchyňských židlí i polámané rošty postelí, omotané lepící páskou a narafičené pod matrací na první spánkuchtivou oběť, jej činily zdraví nebezpečným.

 

Ze stolu v kuchyni na mě v průvanu zamávala nastražená – taktéž "zapomenutá" – nezaplacená březnová faktura za plyn ve výši zhruba šest tisíc korun (splatno v dubnu) a pod ní další, z května, v podobné výši, za vodu.

 

Při započítání kauce mi vychází, že Druzí nechali své bydlení dotovat  částkou zhruba 45.000 Kč. A předpokládám, že trvalé bydliště si nechali přehlásit do Lenčina bytu, takže případné soudní obsílky jim stejně budou chodit tam.

 

Podala jsem inzerát "hledá se nájemník".

 

Můj statečný choť se nabídl, že byt po Druhých vymaluje (proč mají všichni nutkání vrtat do zárubní? Po Prvních jsem celé dveře musela tmelit, ale, pravda, První udělali díry i do obkladaček. Ale co proboha věšeli na zárubně Druzí, že do nich museli vrtat po celém obvodu?), koupil sádru, barvy a dal se do díla.

 

Za pár dnů mi volal rozčilený zástupce nájemníků domu, kde má Lenka svůj byt. Prý jsme neohlásili změnu nájemníků: ten slušný pár s dítětem je pryč a místo něho se v prostorách domu potlouká jakýsi podezřelý mouřenín. :)

 


 
 
Foto: http://freedigitalphotos.net


Související článek: Jak se vyhnout placení nájemného
 

 

 

Článek poprvé uveřejněn v roce 2008 na stránkách autorky http://manzelka.bloguje.cz

Autor: Karíma Sadio | pátek 30.4.2010 12:59 | karma článku: 21,34 | přečteno: 2697x
  • Další články autora

Karíma Sadio

Hanebnost Sira Nicholase Wintona

Nicholas George Winton se do povědomí světové veřejnosti zapsal tím, že v rámci dobrovolnických akcí na záchranu Židů a dalších ohrožených lidí na nacisty okupovaných územích zařídil v roce 1939 odjezd 669 dětí z Československa do Velké Británie.

26.12.2014 v 8:46 | Karma: 23,40 | Přečteno: 3895x | Diskuse| Politika

Karíma Sadio

Srdce temnoty

Středoafrická republika, dříve nazývaná Ubangi Šári, je proslulá množstvím hmyzu, který v ní žije. Za těchto okolností není divu, že střední Afrika přitahuje pozornost entomologů. Kolega bloger Martin Konvička není výjimkou. Poslední článek pana Konvičky se ale bohužel týká výhradně politické situace ve Středoafrické republice a je plný omylů a nepravd.

11.11.2014 v 8:01 | Karma: 13,12 | Přečteno: 753x | Diskuse| Politika

Karíma Sadio

Dva roky v zemi hrochů

O Mali se v médiích v poslední době hovořilo hlavně v souvislosti s pokusy Tuarégů a islamistů získat vládu nad regionem.

29.4.2013 v 9:32 | Karma: 7,90 | Přečteno: 535x | Kultura

Karíma Sadio

Chuděry singles!

Než se moderními médii zmatené třiceti- a víceleté ženy rozkoukají, ujede jim vlak. V mládí se to moc pěkně poslouchá i proklamuje: můžete si dělat co chcete, žádné pánské ponožky poházené po koberci, žádné nevhodné poznámky a nepříjemné otázky, máte čas sama na sebe, na práci, na zábavu. Za pár desetiletí z takových větroplašek ale budou opuštěné ženské bez rodiny, bez vnoučat a bez pomoci.

5.4.2013 v 20:32 | Karma: 19,83 | Přečteno: 2894x | Diskuse| Společnost

Karíma Sadio

Manželství a strach

Má žena, která se bojí, že jí manžel unese dítě do zahraničí, právo (a možnost) informovat úřady? Jak daleko smí taková matka zajít? Co je přijatelné právně... a co morálně?

4.8.2012 v 17:51 | Karma: 14,66 | Přečteno: 2610x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Evropa potřebuje migrační pakt, míní Jourová. Je špatný, reagovala Pošarová

5. května 2024  14:47

Místopředsedkyně Evropské komise Věra Jourová uvedla, že Evropa nezvládá migraci a proto potřebuje...

Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí

5. května 2024  14:36

Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...

Nemít nohu nevadí. Hendikepovaní soutěží s „normály“, občas je i drtí

5. května 2024  14:05

Ty příběhy přináší téměř každý podobný závod a dá se očekávat, že je bude mít i právě skončený...

Americké chytré bomby na Ukrajině hloupnou. Na řešení se pracuje

5. května 2024  13:53

Americké vojenské letectvo podniká kroky proti ruskému rušení signálu GPS, které vážně ovlivnilo...

Prodej bytu 2+1 v centru ČB
Prodej bytu 2+1 v centru ČB

Štítného, České Budějovice - České Budějovice 6
4 230 000 Kč

  • Počet článků 155
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2934x
Láska nedává nic než jen sebe a nebere nic, co sama nemá.
Lásce nic nepatří, ale ani ona nikomu nepatří.
Lásce totiž zcela stačí samotná láska.
Milujete-li, neměli byste říkat "Bůh je v mém srdci", ale raději říkejte "Já jsem v srdci Boha."
A nemyslete si, že lásce můžete určovat směr, protože láska, pokud jí stojíte za to, určí směr vám.
(Džibrán Chalíl Džibrán, Prorok)