Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

marvinka

10. 2. 2010 1:27
No,

docela pěkný článek. U těch batolat to ještě chápu, ve vypjaté situaci, ale starší dítě už bych nebyla. To se mi nelíbí. Mě rodiče nebyli. Byla jsem normální dítě, jedináček, fyzické tresty prostě nebyly potřeba a taky mě auto nepřejelo a vychovaná jsem tak akorát. Prostě normál. Když je více dětí, rodiče nezvládají, asi je to těžké, nemohu posoudit.

Když jsem se v Anglii starala o 3 děti, tělesné tresty samozřejmě tabu, jejich matka dávala jiné tresty, bez televize, bez počítače apod. a šlo to. Děti to braly jako trest, matka zvýšila hlas (někdy značně) a děti hned věděly, že je zle, ani nemusely dostat na zadek. Vychované byly, poslouchaly a zlobily jako normální děti. Takže i se třemi dětmi to jde bez fyzických trestů, ale musí se vědět, jak na to.

Hrozné je, když je výchova prakticky nulová a dítě si dovolí k rodičům cokoliv, ale s fyzickým trestáním také moc nesouhlasím.

0 0
možnosti

marvinka

10. 2. 2010 1:33
Re: No,

pardon za hrubky.

A ještě k té Anglii, nepotkala jsem tam ani jedno rozmazlené dítě, které by si k rodičům dovolilo cokoliv, nebo dítě, které by rodiče netrestali. Byla jsem na venkově, možná v Londýně bych se divila. Ale nelíbí se mi, že někdo paušalizuje a označí šmahem výchovu dětí v západních zemích za patologickou. Tak to rozhodně není všude, zrovna já jsem poznala rodiny, kde vše fungovalo. Mně připadá patologické, když mi známá z ČR říkala, jak osmiletý hoch přinesl špatnou známku a muselo se to vyřešit výpraskem, až ta vařečka praskla. FujRv

0 0
možnosti

Wendolene

9. 2. 2010 22:24
Ja tedy neverim v pevny pohled, kdyz dite leti pres silnici

Dite se lehce muze vytrhnout, u velmi vaznych veci verim ve "swift and terrible punishment", proste dite od tri let je mozne obcas placnout, naplacat mu na zadek, ono si to vetsinou dlouho pamatuje, je li to delano vazne obcas a v nutne situaci. Neni dobre biti ani prilis ani vubec. Dite potrebuje stanoveni hranic, takove ty slovni hricky a vysvetlovani vetsinou k nicemu nevedou. Neberte to jako tyrani, ale jako nutne zlo a jak rodice rikaji, Me to boli vic nez tebe, to je pravda:-). Mladi orli obcas potrebuji pristrihnout kridylka;-D, aby pak letali bez problemu a daleko.

Co se tyce kojeni a oddalovani se drobeckum, plne souhlasim. Dite neni stroj, potrebuje jist casteji ci mene, dle individualni potreby a urcite chce spolecnost hlavne matky, ne lezet samo bez nikoho v okoli...

Hezky clanek!

0 0
možnosti

Zawgat_Mohammed

9. 2. 2010 20:30
Nevychovane deti

V dobach, kdy jsem si coby studentka privydelavala hlidanim malych Rakusanu, jsem si take uzila svoje.

Dite malem zabije mladsiho sourozence a matka vysvetluje, ze propriste musi davat pozor, aby mu neublizilo. Nacez se dite urazi a matka se omlouva.

Jine dite vzteky me kopajici celou cestu ze skolky se snazilo vynutit si, abych ho nechala pobihat mezi tramvajemi.

Ted resim, zda ze sveho ditete take vychovat spratka, kteremu se nic nesmi, nebo tridniho otloukanka. A nebo se odstehovat smerem na jih.

0 0
možnosti

Wendolene

9. 2. 2010 22:39
Re: Nevychovane deti

Co takto neco mezi spratkem a otloukankem??? Neslo by to?;-D

Jinak desne zazitky, ale typicke pro zapadni rodinky, kde je dite maly teror a Buh...

0 0
možnosti

lost

9. 2. 2010 16:28
prostě a normálně

dokud to jde .... bez kazachstánské interpretace lidských práv ;-D pokud dítě netýráme, pamatuje si nakonec vždy to lepší ze soužití s rodiči .

0 0
možnosti

Tuubeen

9. 2. 2010 15:50
Při psaní ani přepisování článku jsem ještě nevěděla,

že dětem do 11 let prý občasné plácnutí prospívá: http://www.novinky.cz/zena/deti/188284-vychovne-placnuti-po-zadku-detem-do-sesti-let-prospiva.html 8-o:-)

0 0
možnosti

vit.kucik

9. 2. 2010 15:17
Souhlasím, karma... :))

... tělesný kontakt je prvním způsobem komunikace, kterému malé dítě rozumí. Je na rodiči zvolit jeho adekvátní míru. Dlouhým řečem začne rozumět postupně, až od určitého věku.

... jen jsem si povšimnul, jak opatrně, polehoučku a po špičkách předkládáte svoje argumenty (vč. závěrečného sebe-vymezení) davu dravých šelem... předchozí diskuse asi zanechávají stopy, v tom máte moje porozumění...

0 0
možnosti

Tuubeen

9. 2. 2010 15:48
Re: Souhlasím, karma... :))

Ale kdež, článek už je dva roky starý, plížila jsem se už tehdá. To víte, salámová metoda, nebo jak se to jmenuje, to my máme v krvi! ;-D A děkuju!

0 0
možnosti

sn63

9. 2. 2010 14:37
Souhlas

s rozumným občasným plácnutím přes zadek i když naše děti to v podstatě jako malinký nepotřebovali .Je fakt že občas si museli dojít pro vařečku a to byl největší trest a radost a ponaučení že něco přešvihli když jí bez použití odnášeli zpět uklidit. To bylo když byli malí  zato v pubertě byli na zabití ale to už přinešení vařečky nefungovalo to chtělo přetrpět v této době nefungovalo nikdy nic .

0 0
možnosti

136N

9. 2. 2010 14:11
Souhlasím s článkem je to rozumné chápání situace.

 Jak říká pořekadlo - ohýbat mladý stromek proto že se vzrostlým již nic nesvedeš.

 Vychoval jsem čtyři děti dva kluky a dvě dcery. Taky občas nějaká sedla na zadek .

Řezání dětí je kabelem , hadicí či něčím jiným je barbarství. Jak ale dnes zabránit tomu aby se učitelé nemusely bát školáků - vysvětlováním ? Silně pochybuji v účinky

vysvětlování ba dokonce nějakých debat . Proto mým názorem je že v raném mládí je třeba ohýbat .

0 0
možnosti

čita

9. 2. 2010 13:52
Se svými dvěma dětmi

jsem v době,kdy to mělo smysl ,zacházela  jako se záhonem růží - pravidelně řezala.Ale co by asi dělala paní Džamila ve chvíli,kdy rukou vypráší zadek pětileté hyperaktivní dívence a to roztomilé sluníčko ,místo očekávaného řevu ,projde středem,drbe si zadek a zpívá si  písničku Čo bolí to prebolí ?

Pokud jsem musela krotit své ratolesti na veřejnosti,bylo mi jedno kdo a jak na mne kouká.Ti přihlížející sice mohli mít tisíc a jednu radu jak lépe danou situaci zvládnout,ale ve chvíli,kdy jedno zdrhá a druhé se vzteká že nemůže dělat totéž,musím jednat,ne dělat přednášky .Když se rozhodly dělat naschvály v obchodě,ustála jsem to pro tu chvíli s nonšalancí dámy,ale  jen než jsme odešli z prodejny.Pak byly ty růže.Dnes už jsou téměř dospělí a jejich chování koriguji  zmínkou o výši kapesného .A sem tam si připomínám jedno z desatera přikázání - nezabiješ ;-D

0 0
možnosti

Hucul

9. 2. 2010 12:33
Svedi...

... jsou uz tak zdegenerovani tou svoji legislativou, ze uz tu i pomerne stari lide nemaji zadne vychovani - byli v prvni generaci, kterou nikdo nefackoval. Je pro ne i v techto zasnezenych dnech naprosto samozrejme, ze si na polstrovanou latkovou sedacku ve vlaku nebo autobusu odlozi zabahnene a prosolene nohy a ziraji na vas jako na psychicky vysinuteho, kdyz je pozadate, aby to nedelali.

Nejlepsi ovsem bylo, kdyz prerostly spratek (asi 28 let, zena, matka) a prerostly spratek (asi 8 let, chlapec, syn) spolecne dostali hystericky zachvat proto, ze rozmazlena krava chtela po rozmazlenem blbounkovi, aby ji poslechl, zatimco on chtel, aby ona poslechla jeho. Nakonec oba vriskali vzteky a dupali nohama. Jak to dopadlo, nevim, bylo mi z takove rodinne scenky tak trapne, ze jsem sla cekat na autobus na dalsi zastavku. :o)

0 0
možnosti

Jan.Sochor

9. 2. 2010 12:59
Re: Svedi...

Jó Švédsko. Roku 1961 tam byl náš pan profesor ze střední školy. Zapomněl si tam v parku foťák zrcadlovku. Vzpomněl si až druhý den když šel fotit. Docela rušný park a ta zrcadlovka tam druhý den na lavičce byla přikrytá jakýmsi papundeklem aby náhodou nezmokla a nepadala na ni rosa.

Poctivost Švédů bývala pojmem, jak je to tam dneska nevím.

0 0
možnosti
  • Počet článků 155
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2934x
Láska nedává nic než jen sebe a nebere nic, co sama nemá.
Lásce nic nepatří, ale ani ona nikomu nepatří.
Lásce totiž zcela stačí samotná láska.
Milujete-li, neměli byste říkat "Bůh je v mém srdci", ale raději říkejte "Já jsem v srdci Boha."
A nemyslete si, že lásce můžete určovat směr, protože láska, pokud jí stojíte za to, určí směr vám.
(Džibrán Chalíl Džibrán, Prorok)